Oud-leerlingen

Oud-leerlingenavond, zaterdag 21 oktober 2023

De oud-leerlingenbond wil de contacten tussen oud-leerlingen en de school onderhouden. Ze wil oud-leerlingen en hun oud-leerkrachten samenbrengen omdat we de banden die op school ontstaan zijn niet zomaar willen loslaten, omdat we nog heel wat van elkaar kunnen leren, omdat het gewoon fijn is om mekaar weer te ontmoeten en herinneringen op te halen. De zorg voor leerlingen die bij ons op school zitten, dragen we hoog in het vaandel. Eens afgestudeerd op ons college, verdwijnt deze band niet zomaar. We blijven je als oud-leerling graag ontmoeten om je bezigheden te volgen en omdat we veel van onze oud-leerlingen kunnen leren. Daarom organiseert de oud-leerlingenbond jaarlijks de derde zaterdag van oktober een avond waarop oud-leerlingen en leerkrachten elkaar opnieuw kunnen ontmoeten. Daartoe bouwen we de sporthal jaarlijks om tot een sfeervolle ontmoetingsplaats.

Naar jaarlijkse traditie nodigen we onze oud-leerlingen dit jaar terug uit op onze oud-leerlingenavond. Deze zal doorgaan op zaterdag 21 oktober 2023. Vanaf 20.30 u verwelkomen we je van harte in het pop-upcafé in onze sfeervol ingerichte sporthal om jouw oud-klasgenoten en oud-leerkrachten terug te ontmoeten en herinneringen op te halen van jouw schooljaren op het Sint-Gabriëlcollege.

Ben je ooit afgestudeerd in een schooljaar eindigend op een 3 (of in het jaar 1968), dan behoor je tot een gevierde promotie! Wij doen dan een extra inspanning om verloren contactgegevens van klasgenoten opnieuw te achterhalen met de bedoeling om jullie klasgroep opnieuw samen te brengen op school. Je ontvangt dan per mail een persoonlijke uitnodiging en krijgt om 19:45 u een rondleiding doorheen de schoolgebouwen van ons college. Zo kan je opnieuw de sfeer opsnuiven van je middelbare school en bekijk je in een fototentoonstelling hoe de school evolueerde door de jaren heen.

Omwille van de privacywetgeving is het steeds moeilijker om opnieuw contactgegevens te achterhalen van oud-leerlingen wanneer de gegevens in onze database verouderd zijn.  Indien je graag een uitnodiging ontvangt voor de jaarlijkse oud-leerlingenavond, geef dan je mailadres door via deze link.

Blijf via deze website mee op de hoogte van het laatste reilen en zeilen van je oude school of volg het mee via Facebook, Instagram en Twitter. Als oud-leerling blijf je op elk moment welkom op ons college. Naast de oud-leerlingenavond zijn er nog een aantal activiteiten die open staan voor oud-leerlingen. Zo is er de tweejaarlijkse schoolquiz, de jaarlijkse brunch en escape-spel …

Privacybeleid

Om contact te kunnen houden met haar oud-leerlingen bewaart het Sint-Gabriëlcollege – Boechout een aantal persoonsgegevens van jou nadat je afgestudeerd bent aan het college. Het gaat om de volgende informatie: naam en adres, geboortedatum, jaar en richting waarin je afstudeerde (e-mail / telefoon/GSM indien die gekend zijn). Je studieresultaten worden ook bijgehouden als die doorgegeven worden door het hoger onderwijs.

Deze gegevens worden opgeslagen in de beveiligde database op het secretariaat van het Sint-Gabriëlcollege. De gegevens worden tot jouw uitdrukkelijke opzegging door het college bewaard.

De gegevens worden gebruikt voor:

• het bezorgen van uitnodigingen via mail voor de oud-leerlingenavond. Dit gebeurt door de oud-leerlingenbond, met name Carl Asselbergh (secretaris) en Yves Colignon (bestuurslid).
  • de ledenadministratie gebeurt door Nathalie Vervliet (bestuurslid).
  • het bezorgen van schoolgerelateerde uitnodigingen voor activiteiten waarop je als oud-leerlingen welkom bent (quiz, schoolbrunch…)

De eindverantwoordelijkheid voor dit bestand ligt bij de algemeen directeur van het Sint-Gabriëlcollege, dhr. Filip Goossens. Als je je gegevens wil inkijken of verbeteren, kan je hier steeds om vragen via een mail aan .

Wanneer je geen uitnodigingen meer wenst te ontvangen, kan je je eveneens via dit mailadres uitschrijven voor de mailings of je laten verwijderen uit onze klassenlijsten.

Het Sint-Gabriëlcollege verklaart hierbij de Europese Verordening 2016/679 rond de bescherming van persoonsgegevens na te leven.