Laptopproject

Doordat alle werkmiddelen van de ‘Digisprong’ zijn opgebruikt en de garantietermijn van de laptops van de leerlingen op het punt staat om te vervallen, zijn wij naar een andere oplossing voor ons laptopproject op zoek moeten gaan. Na talrijke gesprekken met diverse partijen, andere scholen, het onderwijs, etc. hebben wij omtrent de verderzetting van het laptopproject een beslissing genomen.

Vanaf het schooljaar 2024-2025 gaat de school zelf geen laptops meer ter beschikking stellen van leerlingen. ALLE leerlingen dienen op het einde van het schooljaar hun laptop bij ICT in te leveren, waarna ze via Signpost een nieuwe bestemming krijgen. De inlevering van de laptops is gepland op 20 juni. Voor leerlingen met bijkomende proeven of vakantietaken zal een aparte regeling worden voorzien. De waarborgen zullen ten laatste in september 2024 afgerekend worden.

De school verzoekt de ouders om via de webshop van de externe partner Signpost een laptop te huren, huurkopen of aan te kopen. Een laptop bekomen via Signpost heeft enkele grote voordelen: je krijgt de volledige support van het ICT-team op school, je computer wordt achter de schermen beheerd om de veiligheid te garanderen, de leerling komt in het beheersysteem van de school waardoor de juiste software gepusht zal worden, bij herstelling krijg je gegarandeerd een vervanglaptop, etc.
Het is echter ook mogelijk om zelf een laptop mee te brengen, mits deze aan de gewenste specificaties voldoet. Houd er dan wel rekening mee dat het ICT-team geen support zal kunnen bieden.

Voor alle huur-, huurkoop- of aankoopopties, het verschil tussen geen support van een eigen laptop en support van een Signpost-laptop en alle verdere informatie omtrent het laptopproject verwijzen we graag door naar de FAQ.

Voor verdere vragen of toelichting kan je steeds bij ICT terecht.

Meer vragen?

Bekijk zeker de FAQ over het laptopproject.