We starten dit schooljaar met een proeftraject in de eerste graad voor cognitief sterk presterende leerlingen.
De laatste jaren hebben verschillende collega’s bijscholingen gevolgd en de nodige ervaring opgedaan, zodat ze dit jaar een eigen traject op poten kunnen zetten. Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, cognitief sterke leerlingen waarvoor de lessen vaak te traag gaan en die zich daardoor beginnen te vervelen en soms ongewenst gedrag beginnen te vertonen of schoolmoe worden, kunnen op die manier extra uitgedaagd worden. Het traject heeft de naam Fast Forward gekregen.
In een eerste fase worden de leerlingen gedetecteerd die binnen de doelgroep zitten. Zij zullen tegen oktober uitgenodigd worden om vrijwillig in het project te stappen. Voorlopig starten we Fast Forward enkel op in de eerste graad. Later zal er dit uiteraard ook doorgetrokken worden naar de tweede en derde graad.
We starten dit schooljaar met een proeftraject in de eerste graad voor cognitief sterk presterende leerlingen.
De laatste jaren hebben verschillende collega’s bijscholingen gevolgd en de nodige ervaring opgedaan, zodat ze dit jaar een eigen traject op poten kunnen zetten. Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, cognitief sterke leerlingen waarvoor de lessen vaak te traag gaan en die zich daardoor beginnen te vervelen en soms ongewenst gedrag beginnen te vertonen of schoolmoe worden, kunnen op die manier extra uitgedaagd worden. Het traject heeft de naam Fast Forward gekregen.
In een eerste fase worden de leerlingen gedetecteerd die binnen de doelgroep zitten. Zij zullen tegen oktober uitgenodigd worden om vrijwillig in het project te stappen. Voorlopig starten we Fast Forward enkel op in de eerste graad. Later zal er dit uiteraard ook doorgetrokken worden naar de tweede en derde graad.